ce este pilates

Ce este pilates și ce beneficii aduce acest sport?

Ți s-a întâmplat să nu poți dormi din cauza disconfortului din articulații sau al mușchilor încordați la nivelul spatelui? Deseori cand te privești în oglindă te surprinzi stând într-o postură greșită, cu umerii aduși spre față și cu spatele rotunjit?

Dacă ai răspuns ,,DA”, ai putea dori să încerci o clasă de Pilates.

Ce este pilates? Este o formă de exerciții care se concentrează pe întărirea mușchilor profunzi ai corpului. Acești mușchi sunt responsabili pentru menținerea posturii și pot ajuta la ameliorarea tensiunii și a durerii la nivelul gâtului, umerilor și spatelui.

Pilates este, de asemenea, o modalitate excelentă de a îmbunătăți flexibilitatea, controlul, tonusul muscular și de a-ți cunoaște mai bine corpul. Dacă vrei să afli mai multe despre relaxarea corpului și a minții și să descoperi cu adevărat ce este Pilates, atunci te invităm să citești în continuare această postare de blog. În plus, vei descoperi o mulțime de tipuri de clase de Pilates și de versiuni de antrenament dintre care poți alege ce ți se potrivește și să le testezi, dacă alegi servicii Venusao Yoga & Pilates Studio.

Ce este Pilates și cum a apărut acest sport?

tipuri de pilates

Cu toții avem o aliniere și un echilibru natural al corpului, dar este important să ne menținem atât mintea cât și respirația în armonie, pentru ca sistemul miraculos în care sălășluim să funcționeze cât mai eficient. Pilates descrie un sistem de exerciții care te ajută să îți întărești musculatura stabilizatoare, centrul puterii sau zona core promovând în același timp o bună postură prin mișcări controlate, control obținut cu ajutorul respirației!

În cazul în care te întrebi ce este Pilates și cum a apărut, putem spune, pe scurt, ca această metodă de exerciții fizice efectuate pe saltea, cu ajutorul greutății corporale dar și susținută de aparate, a fost creată de Joseph Pilates, cel care a dezvoltat această idee de recondiționare a corpului, testând-o inițial pe el, pentru recuperarea după anumite traumatisme dobândite din practicarea altor sporturi (box, balet, ciclism). Ulterior, dupa perfecționarea metodei, a avut șansa să o aplice pe cei aflați în lagăre și sufereau de boli sau răni din cauza slăbiciunii musculare în timpul Primului Război Mondial.

Dintre cei care au practicat această metodă, în timp ce se aflau în lagăr, majoritatea au trecut miraculos peste perioada traumatică, cu o sănătate bună, un corp fără sechele și o minte sănătoasă. Fondatorul din spatele acestor exerciții Pilates a gândit un antrenament ușor de făcut, cu exerciții blânde și cu intensitate scăzută, adaptate în funcție de nevoile  practicanților, care să aline durerile și suferința unor ani plini de încercări. Iar cu timpul, metoda centrată pe controlul respirației în armonie cu exercitiile pentru corp a fost preluată, perfecționată și practicată în continuare până astazi.

Tipuri de exerciții Pilates

tipuri exercitii pilates

Te întrebi ce tipuri de antrenamente de Pilates sunt cele mai bune pentru tine? Răspunsul este că totul depinde de obiectivele și de preferințele tale, de modul în care vrei să îți antrenezi corpul. Pentru cei care caută să-și consolideze musculatura spatelui sau a picioarelor, există o mare varietate de exerciții Pilates simple și diferite care pot satisface aceste nevoi!

Ce facem noi? Venusao Studio oferă o varietate de cursuri care antrenează fiecare parte a corpului tău. De la antrenamentele clasice de Pilates pe salteluță, antrenamente Pilates mai intense, prin suspensie TRX sau folosind accesorii, pana la antrenamentele de grup pe aparate TOWER sau private cu instructor personal, folosind REFORMER-ul, toate sunt disponibile pentru tine și le putem adapta în funcție de ce ai tu nevoie. 

Avantajul este că Pilates poate fi practicat de oricine, astfel că poți începe imediat cu exerciții și sesiuni cu ritm ușor, cu mai puțin efort (perfecte dacă ești la început), ori dacă preferi, poți opta pentru antrenamente de  Pilates care se bazează pe tehnici avansate, care îi vor determina  chiar și pe cei pasionați de fitness, care cred că Pilates-ul este prea ușor pentru ei, să își dezvolte forța, mobilitatea, flexibilitatea și să poată să se refacă între antrenamentele intense din sala de forță folosind tehnicile de recuperare ale Pilates.

Exerciții de Pilates clasic. Ce este Pilates clasic?

pilates clasic

Când vine vorba de Pilates, există opțiuni diferite laVenusao Studio. Încercăm să abordăm tehnica din toate punctele de vedere, creând variante potrivite pentru fiecare individ în parte. Ceea ce nu se schimbă niciodată este nevoia de a fi dedicat si perseverent în cadrul practicilor, rezultatele putându-se vedea în timp, începând cu primele 10 sesiuni. 

Pilates clasic sau Pilates Mat (pe saltea) nu oferă doar antrenamentul muscular, ci și o modalitate excelentă de a-ți îmbunătăți abilitățile de coordonare și respirație în timp ce îți relaxezi musculatura. Metoda clasică de Pilates se bazează pe antrenarea zonei mediene a trunchiului, zona Core, fiind extrem de benefic pentru persoanele cu probleme la nivelul oaselor si articulațiilor sau condiții speciale la nivelul coloanei.

Pilatesul clasic oferă instrumentele pentru a facilita mișcarea corectă a mușchilor și pentru a lucra la echilibrarea forței musculare. Tehnica clasică de Pilates se folosește de legătura dintre minte și trup, ajutată de respirația controlată și se concentrează în jurul premisei că întreaga mișcare a corpului ar trebui să înceapă de la nucleul sau, zona Core. Vei observa, după câteva ședinte că atunci când îți faci antrenamdentele de Pilates în mod regulat, vei uita de tot cumulul durerilor și te vei simți mai bine o perioadă îndelungată.

Tower Pilates – Exerciții pilates pentru mușchii coloanei

tower pilates

Tehnica de Pilates pe aparate, Tower Raised Mat, este combinația câștigătoare dintre exercițiile de bază pe saltea și cele la aparate. În urma unei astfel de clase, vei stabiliza coloana, vei lucra intens musculatura și vei fi sigur că mișcările efectuate sunt corecte, aparatul ajutându-te să corectezi acolo unde este nevoie. Instructorul tău te va ghida pe toată perioada clasei iar tu te vei simți minunat la finalul clasei. Tehnica de Pilates Tower este energizantă pentru că oferă mari beneficii pe parte de fitness prin exerciții provocatoare care se adresează tuturor cursanților indiferent de condiția fizică și gradul de antrenament anterior. Sistemul de arcuri se adaptează odată cu progresul tău, instructorul crește sau scade intensitatea pe masură ce îți dezvolți tehnica.

Aparatul de Pilates Tower susține corpul pentru a asigura o poziționare corectă, oferind în același timp o forță suplimentară atunci când este nevoie, fie că trebuie să lucrezi trunchiul sau brațele, fie că îți antrenezi zona coapselor și picioarelor.

Un trunchi puternic permite mai multă eficiență în tot ceea ce faci. Coloana ta vertebrală va primi sprijinul de care are nevoie din partea întregului corp atunci când sunt antrenați mușchii profunzi, ceea ce înseamnă un echilibru și o coordonare mai bună! În plus, tehnica Tower poate fi aplicată și în cazul durerilor de spate, întrucât practicarea exercițiilor din cadrul antrenamentului ajută la întinderea și destresarea musculaturii și la relaxarea coloanei.

Pilates TRX Suspension. Pilates pentru un corp puternic

pilates trx suspension

Sistemul de suspensie TRX este folosit pentru a completa metoda tradițională de Pilates pe saltea, oferind o sesiune de exercitii mai intense, dedicate întregului corp, care pot fi făcute la Venusao Studio folosind echipamentul dedicat, sistemul TRX de suspensie. Prin utilizarea acestui echipament, conceput inițial de către un fost soldat american pentru a se menține în formă în perioadele dintre misiuni, vei putea nu doar să îți lucrezi intens musculatura brațelor, coapselor și abdomenului, dar vei putea să îți întinzi corpul și să destresezi vertebrele într-un mod unic, pe care nici o altă metodă nu o poate imita.

Grație procedurii prin suspensie, sistemul TRX Pilates Suspension, poți încerca exerciții pe care nu le credeai posibile, având sprijin permanent și asistență din partea instructorului tau. Trebuie doar să fii atent și să îți folosești musculatura zonei Core, antrenată înainte la clasele de Pilates Clasic pe saltea și să depui efortul implicat de exercițiu. Poți face orice mișcare de stimulare a fesierului un pic mai dificilă prin ajustarea distanței la care te afli față de punctul de ancorare. De exemplu, poți exersa fesierul prin fandări încrucișate sau ghemuiri cu un singur picior. 

De asemenea, zona Core și în special abdomenul, este răsfățat cu antrenamentul TRX Pilates Suspension prin multiple exerciții ce implică intens musculatura.

Reformer Pilates pentru definire și conturare

pilates reformer

Reformerul este preferatul doamnelor și are un impact major si evident asupra felului în care arăți, atunci când exersezi în mod regulat. Este, probabil, una dintre puținele forme de exercițiu lent care te poate ajuta să vezi rezultate rapide într-un timp scurt. Trebuie doar să exersezi cât de des poți, să îți dedici timp, să îți perfecționezi tehnica pentru a putea lucra mai intens de fiecare dată. 

Nu numai că această piesă de echipament oferă toate beneficiile asociate cu tehnica Pilates, dar versatilitatea sa face ca exercițiile fizice să fie ușor de personalizat, de la ușoare spre foarte intense (în funcție de nivelul pe care îl preferi). Unde mai pui că antrenamentele sunt extrem de distractive pentru orice categorie de vârstă și condiție fizică atunci când sunt realizate în sistem semi-privat, alături de cineva drag.

La Venusao Studio oferim această posibilitate prin care poți veni împreună cu o persoană dragă, să puteți lucra împreună și să vă puteți motiva reciproc. 

Exercitiile au ca scop întărirea musculaturii abdomenului, stabilizarea articulațiilor și reeducarea mișcării, oferind un echilibru și o creștere semnificativă asupra flexibilității. Dar dacă te întrebai cum te poate ajuta să slăbești, ei bine Reformerul lucrează intens mușchii, reașează oasele și stabilizează articulațiile, stimulând metabolismul și echilibrul întregii performanțe fizice, fiind un mare aliat atunci când iti dorești să slăbești. În plus, mișcările efectuate pe Reformer cresc major consumul de energie.

De exemplu, atunci când lucrezi intens pentru a îmbunătăți și menține puterea trunchiului, corpul tău incepe să ardă calorii în mod natural, în special abdominal. Tot ce înseamnă stabilizarea corpului, aduce în atenție mușchi care te ajută să arzi calorii și aici exercițiile pe Reformer contribuie la transformarea corpului și la remodelare.

Încearcă o ședință demo la Venusao Studio să te convingi cu adevărat ce este Pilates!

pilates la venusao

Venusao Studio propune un sistem interesant prin care fiecare cursant își poate alege antrenamentele pentru tonifiere sau relaxare în funcție de preferințele personale. Studioul este în zona de Nord a Bucureștiului și are program de luni până sâmbătă, așa încât poți alege când și de câte ori vrei să mergi!

Partea cea mai interesantă este dată de ședința demo gratuită de care fiecare cursant nou poate beneficia! Prima dată, vei putea participa la orice ședință oferită de Venusao, în mod gratuit, pentru a descoperi tipul de antrenament potrivit pentru tine. Așa că indiferent dacă este Yoga Art, Pilates pe saltea, TRX Pilates, Boxing Yoga, Pilates Fit, clase de Pilates Tower, sau antrenamente private la Reformer, la Venusao Studio vei descoperi cel puțin câte un tip de antrenament și experiență pentru fiecare persoană în parte.