yoga art in pandemie

Yoga in vremea Covidului

La ce ne ajuta si cum ne poate imbunatati viata

De ce Yoga în vremea Covidului?

Pentru că Yoga chiar ajută, pentru că mișcarea în toate formele ei previne forme de stress, obezitate, depresie, obiceiuri nesănătoase.

Ce a adus perioada recentă în viețile noastre este greu de descris din punct de vedere al efectelor pe termen lung. Psihologic, boală, privarea de libertate, orizontul infinit al incertitudinii, sunt ingredientele clare ale stress-ului somatic, ale unui Univers interior instabil.

Toate acestea traduse printr-un stil de viață haotic, mâncat impulsiv, respirație incompletă din cauza măștii, neliniște și somn deficitar.

S-au făcut studii privind efectele devastatoare ale Covid, Sars, etc și s-a dovedit clar efectul pe care mișcarea, yoga și respirația controlată îl pot aduce celor afectați de pandemii.

Studiile au arătat o tulburare de stres post-traumatică crescută (PTSD) după epidemii sau dezastre naturale precum SARS, cutremur sau tornadă, inclusiv COVID-19. China a condus nenumărate studii pentru a înțelege prevalența stresului psihologic în pandemia COVID-19. Au raportat creșterea panicii, stresului, anxietății și depresiei, similar studiilor anterioare efectuate în timpul epidemiei SARS din 2003.

Un sondaj online similar a raportat că 20% dintre oameni au avut anxietate, 27% au raportat depresie, 7,7% au avut suferință psihologică și 10% au dezvoltat fobii .Mai mult, au existat modificări în comportamentul oamenilor din cauza lockdown, în special în ceea ce privește obiceiurile lor alimentare. Consumul crescut de fast food, băuturi răcoritoare și alcool a dus la creștere în greutate și chiar obezitate. Lockdown-ul a perturbat rutinele zilnice, orele de somn, activitățile în aer liber, timpul dedicat ecranelor a crescut, la fel și fumatul, predispunând oamenii la riscurile COVID-19.

Mai multe studii au arătat că yoga aduce o schimbare pozitivă a sănătății fizice și mentale prin reglarea sistemului hipotalamo-hipofizo-suprarenalian, a sistemului nervos simpatic, reducerea cortizolului și îmbunătățirea imunității. Astfel, se pare că practicienii de yoga au un stil de viață sănătos în rândul populației generale. Acest studiu a investigat faptul că includerea yoga în rutină zilnică este benefică pentru sănătatea fizică și mentală. Practicanții de yoga au, de asemenea, un stil de viață mai sănătos, ceea ce le îmbunătățește capacitatea de a face față restricțiilor și stresului sub cheie.